08 sep

Guido loopt HELE triathlon uit!

 

Zaterdag 29 augustus 2020.

Kwart over 4 ‘s ochtends. Slecht geslapen. “Ik moet er niet aan denken om nu een triathlon te doen!”, zeg ik tegen Richard, trainer, coach, steun en toeverlaat.

Voor het eerst sinds een jaar komt die gedachte bij me op. Anderhalf jaar geleden ontstond de fantasie, een jaar geleden de beslissing en een half jaar geleden de start van een hele serie trainingen om te komen tot een hele triathlon: 3,8 km zwemen, 180 km fietsen en 42 km hardlopen.


Vijf uur ‘s ochtends in de auto, op weg van ons appartement in Nebelschütz naar de start in Dreiweiber See, heb ik al wat meer praatjes: “We hebben zo goed getraind, we hoeven het alleen nog maar uit te voeren!”

 

Daar zit een kern van waarheid in. Ik heb echt heel goed getraind. Gemotiveerd, geconcentreerd en consciëntieus. Van 6 keer in de week oplopend tot 9 keer en maximaal 15 uur. Dit alles met schema’s die Richard voor mij op maat heeft gemaakt, in de app Training Peaks.

Mijn Garmin horloge zet afstanden en tijden automatisch in de app. Ik hou in de app dagelijks een dagboekje bij: hoe zwaar vond ik het? Hoe voelde ik me? En dan nog een vrije regel: “mooie zonsopkomst”, “Ooievaars gezien!”, “Gelletjes uitgeprobeerd”.

 

Hoe heb ik al die trainingen volgehouden? De afwisseling van zwemmen, fietsen en hardlopen houdt het leuk. De trainingen zelf zijn volgens de 80/20 filosofie opgezet: het grootste deel onder de anaerobe drempel en alleen af en toe kort harde en snelle stukjes.

 

Trainingen waar ik aan moest wennen (“hoe kun je zonder zware training jezelf klaar stomen voor een hele triathlon?”) maar die ik vol vertrouwen in mijn trainer heb gedaan.

 

Het resultaat is een hele triathlon in 13 uur 8. Een uur sneller dan gedacht, zonder blessures en met een lach over de finish.


Is er dan niets negatiefs? Tsja. Alle fans moesten thuis blijven. Jammer. Volgend jaar, 28 augustus kan misschien de Gelreman met publiek uitgevoerd worden. Komen jullie?

 

 

23 jul

Vanaf 27 juli a.s gebruik mogen we weer gebruikmaken van het clubhuis (onder voorwaarden)

De regels met betrekking tot het gebruik van het clubhuis blijven nagenoeg onveranderd, alleen is het mogelijk om de kleedkamers te gebruiken (maximaal 4 personen tegelijk in de kleedkamer). De douches mogen niet gebruikt mogen worden en de kantine/bar gaat ’s avonds niet open. De douches vanwege onvoldoende ventilatie en de bar vanwege onvoldoende barmedewerkers. De regels blijven gelden tot 1 september als de regels van de overheid (gemeente en Veiligheidsregio) ongewijzigd blijven.

Maar eerst nog een keer de basisregels:
• Blijf thuis bij klachten
• Kleed je zo veel mogelijk thuis om
• Thuis douchen
• Gebruik het toilet alleen bij hoge nood
• Gebruik de looproutes die in het clubhuis zijn aangegeven
• Houdt in het clubhuis 1,5 meter afstand tot andere gebruikers
• Volg aanwijzingen van de trainers op

Wanneer mag het clubhuis en de kantine gebruikt worden?
• Voor aanvang van de trainingen mag het clubhuis door de trainer(s) geopend worden zodat lopers en atleten kleding in de garderobe of in de kleedkamer (maximaal 4 personen tegelijk in de kleedkamer) kunnen hangen en waardevolle spullen in een kluisje kunnen opbergen. Hierna buiten verzamelen. Trainer sluit clubhuis af.
• Baantrainers mogen tussen de trainingen gebruik maken van de kantine.
• Baanatleten die tijdens de training naar het toilet moeten kunnen onder begeleiding van de trainer gebruik maken van het toilet in het clubhuis.
• Na afloop van de trainingen is het clubhuis uiteraard open om de spullen weer op te halen, dit onder begeleiding van de trainer(s).
• De kantine/bar is alleen open op de ochtenden als er een barmedewerker is.
• De consumpties worden bij voorkeur met pin betaald.
• Consumpties mogen alleen zittend worden genuttigd.
• Binnen zijn er zitplaatsen voor maximaal 30 personen. Bij goed weer kan ook terras gebruikt worden. Barmedewerker zorgt voor stoelen op 1,5meter op terras. Er zijn dus geen staanplaatsen in de kantine.
• Als de laatste loper/atleet het clubhuis verlaat dan sluit de trainer het clubhuis af.

Houd je aan deze regels, spreek elkaar er op aan. Alleen samen krijgen we dit voor elkaar!

06 jul

Saskia gestopt als trainster.

Afgelopen maandag, 29 juni, heeft Saskia op gepaste wijze afscheid genomen als hardlooptrainster van Hit’91. Zij is vanaf het allereerste uur aanwezig (en erg betrokken) geweest bij Hit en heeft daardoor een bijzondere betekenis voor onze club.

Afgelopen maandag is er een speciale afscheidstraining georganiseerd. Daarna volgden de nodige lovende woorden (van Desiree en Eliska) onder het genot van een hapje en een drankje. Dit allemaal op gepaste anderhalve meter afstand van elkaar 😉

 

Vanwege de Corona-maatregelen gaan we op een later moment écht afscheid nemen van Saskia. Dit gaan we 21 september doen… Wat? Dat is nog een verassing voor Saskia. Zet deze datum  dus maar alvast in je agenda en nadere informatie volgt later…

SASKIA, ENORM BEDANKT VOOR AL JE TRAININGEN, SCHEMA’S, ENTHOUSIASME EN TOMELOZE INZET AL DIE JAREN!!!!

Gelukkig hoeven we je gezelligheid niet te gaan missen want je blijft, na je vakantie, gewoon meelopen bij Hit’91

 

Totdat er een vervangende trainer is gevonden nemen Andreas en Trees de trainingen (om beurten) over.

08 mei

Trainingen weer hervat…

Beste Hitters,

We gaan vanaf maandag 11 mei de uitdaging aan om (coronaproef) de training te herstarten…..
Aangezien we nog geen gebruik kunnen maken van het clubhuis en de kleedkamers hebben we het volgende bedacht:

Groep Trees/Andreas verzamelt om 17:15 u bij de Kruisberg (bij km punt 2.0 aan de oostelijke kant van de berg op het vlakke stuk)
inlopen gebeurt dus individueel!!!

Groep Saskia verzamelt om 17:15u bij t veldje cooperpad(3km punt)(dus ook zelf inlopen)

Aandachtspunten / regels:
– kom alleen als je klachtenvrij bent!!!!!
Bij verhoging , koorts, hoesten….blijf thuis!!!
Bij twijfel….blijf thuis!
– het verzamelpunt kan wekelijks veranderen, wordt ruim van te voren aangegeven

-Wij verzoeken jullie met klem om de 1,5 m aan te houden.

– Neem een zakdoek mee (snuiten of tuffen op de grond wordt niet getolereerd!

-We zullen vooral gebruik maken van de bredere paden en open ruimtes.

– gebruik alleen je eigen bidon

– raak pilonnen of ander trainingsmateriaal zo min mogelijk aan

– spreek elkaar laagdrempelig aan als t even mis gaat!

– wil je tassen /kleding o.i.d achterlaten….
Kijk of je iets kunt regelen met een loopmaatje(de trainers zullen niet altijd op de fiets zijn…..kan je wel altijd ff checken…)

We hopen dat we op deze manier weer een start kunnen maken en hebben er zin in!

Tot maandag
Andreas, Trees en Saskia